آموزش تخصصی نیروی خدمات بانک ها | آموزش VIP نیروهای خدمات مؤسسات مالی

در این مقاله به نیروهای خدمات آبدارچی و یا نظافتچی که درمؤسسات مالی کار میکنند میپردازیم.

دو بخش نیروهای خدماتی در بانک‌ها

محیط کارنیروهای خدمات بانک ها: ابتدا باید بدانیم که این نیروها در چه محیط هایی فعالیت دارند، به صورت کلی به دو بخش تقسیم میشوند:

1/ نیروی خدماتی که در شعب بانک ها کار میکنند

2/ نیروهای خدماتی که در مدیریت شعب بانک ها کار میکنند.

نوع قرارداد های پرسنل خدماتی:

1/ قراد داد مستقیم با نیروی خدماتی که به صورت دائم دربانک کار میکند.

۲/ قرار داد غیر مستقیم در حقیقت نیروهای آزادکار معرفی شده از طرف شرکت های خدماتی_ نظافتی هستند.

وظایف و مسئولیت ها:

هر دو گروه از نیروها باید آداب پذیرایی از کارکنان بانک ویا ادارت بانک را بدانند، نظافت ابزار کار ومحیط به عهده نیروهای خدمات است و بسیاری از مسئولیت های دیگر که در مقاله وظایف نیروهای خدمات (آبدارچی، نظافتچی) به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

با توجه به محیطی که درآن کار میکنید ممکن است در جزئیات این وظایف تفاوت داشته باشد و برای هر دو گروه از نیروهای خدمات یکسان نیست، اما این به این معنا نیست که مسئولیت های یک نیرو در جایی بسیار بیشتر و یا کمتر است، منظور مهارت ها و وظایفی است که مختص به همان مکان و یا حتی همان مجموعه است.

محل کار هر دو گروه نیروهای خدمات آبدارخانه است و برای نظافت و پذیرایی و ارائه خدمات وارد محیط بانک میشوند. در این بخش به تعدادی نکته درباره نظافت در ادارت میپردازیم، این وظایف به صورت کلی بیان شده اند و ممکن است دراداره شما تعدادی دیگر قوانین وجود داشته باشد که باید الویت کار شما بشوند.

نکاتی درباره شغل خدماتی در ادارات بانک:

در دنیای امروزی تمیزی و ظاهر محیط کار ما نقش مهمی در معرفی ما دارد هر چه محیط از نظر ظاهری تمیز و مرتب باشد در برداشت بهتر مردم از سازمان شما میشود، موجب بهبود کیفیت کارشما میشود، تمیزی محیط تاثیر مستقیمی بر روحیه افراد دارد.

+ نظافت درب ها و ورودی ها ساختمان اهمیت بسیاری دارد در برخورد اولیه افراد اولین چیزی است که با آن مواجه میشوند پس تمیزی آن دید بهتری به سازمان شما از بیرون از ساختمان میدهد.

+ نظافت میز کار کارمندان با دقت زیاد به صورتی که تمام وسایل به درستی گردگیری شوند، آسیبی به وسایل نرسد و هم چینین چیدمان و نظم میز بهم نریزد.

+ رعایت کردن نکات ایمنی در کار،تمیز کردن اصولی وسایل الکترونیکی (مانیتور، کیبورد کامپیوتر)

+ شستشوی سرویس بهداشتی و چک کردن آن به صورت مرتب از نکاتی است که باید رعایت شود.

+تمیز کردن محل های پذیرش یکی از مهم ترین کارهاست، بخش زیادی ازوقت ارباب رجوع در پذیرش میگذرد و تمیز کردن آن از اهمیت زیادی برخورداراست.

+ تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح و دستگیره ها + پذیرایی از کارمندان به صورتی که زمان استراحت باعث برگشت نیرو آن ها برای ادامه کار شود.

+ برای داشتن آبدارخانه ای منظم باید از وسایلی برای نظم دادن استفاده کنید به عنوان مثال قفسه های عمودی برای استفاده بهتر از فضا

+ جمع آوری و حذف زباله ها به صورت روزانه زیرا اگر در شعبه ای کار کنید، به دلیل ورود های زیاد و نیازهای محیط کار تمیز کردن روزانه باعث میشود محیط احساس تازگی داشته باشد یک خوشامدگی حرفه ای به حساب می آید .

+ داشتن مهارت های ارتباطی در محل کارتان به دلیل برخورد شما با بسیاری از پرسنل ویا حتی ارباب رجوع بسیار اهمیت دارد، آشنایی با آداب معاشرت با افراد و تشریفات پذیرایی از مهارت هایی است که باید نیروهای خدماتی آموزش ببینند.

اطمینان ازتمیز کردن حرفه ای محیط کار شما، روحیه کارکنان را تقویت میکند و در نهایت بهره وری را افرایش میدهد.

آموزش نیروهای خدماتی بانک

آموزش آبدارچیان ونظافتچیان بانک ها مهارت های خدماتی یک نیرو کارآمد بودن آن است که باعث بهبود وضعیت کار شما میشود، داشتن سابقه کار در اینگونه محیط ها نشان دهنده داشتن مهارت افراد نیست ممکن است فردی برای سال ها یک چیز را به صورت اشتباه انجام بدهد و متوجه آن نباشد، ( در مقاله اهمیت آموزش نیروهای خدمات به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت) آموزش افراد قبل از استخدام یا بلافاصله بعد از استخدام یا حتی در هنگامی که در حال انجام خدمات دراداره شماست.

از کارهایی است که سازمان ها باید برای آن برنامه ریزی داشته باشند. دوره های آموزشی ویژه نیروهای خدمات بانک ها و مؤسسات مالی اهمیت آموزش نیروها باعث راه اندازی کارگاه هایی به صورت حضوری در مجموعه ما شده است، سرفصل هایی کامل و تخصصی تهیه شده است که در کارگاه های آموزشی که به صورت حضوری برگذار میشود، با جزئیات بیشتر آموزش داده میشود.

از محاسن حضوری بودن کارگاه ها انجام عملی این سرفصل هاست تا سطح یادگیری نیروها بالاتررفته و به خاطر سپردن نکات را راحت ترکند.

در هفته های گذشته ازمجموعه های مختلف که درخواست آموزش نیروهای خدماتی، اداری خود را از ما داشتند در ابتدا سوال هایی میشد که در تخصصی تر کردن و بهبود یادگیری و موثر بودن آموزش در آن سازمان بشود ومختص همان محیط و افراد باشد، تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشند، سوال های متفاوتی همچون توقع شما ازنیروهایتان ، خط قرمز های سازمان شما وبسیاری از نکات دیگر که در آموزش های ما لحاظ میشود.

سه سطح آموزش خدماتی بانک

شما در سه سطح میتوانید از این آموزش ها استفاده کنید.

۱/ نیروهای خدماتی شعب بانک ها

۲/ خدمات پذیرایی اداری (درهر دومحیط شعب و ادارت بانک ها)

۳/ پیشخدمت تشریفات ( نیروهای پذیرایی مدیران بانک)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *