آموزش نظافت شرکت | آموزش تمیز کردن ساختمان اداری شرکت به نظافتچیان

 در طول روزها زمان زیادی را در محل کار خود سپری می‌کنیم که به نسبت مقدار زیادی از روز ما را تشکیل می‌دهد به‌صورت میانگین یک‌سوم روز را در محل کار هستیم بنابراین باید به تمیز بودن محیط به‌عنوان خانه دوم خودمان اهمیت بدهیم.

دسته بندی محیط کاری جهت نظافت

در ابتدا محیط‌هایی که باید نظافت بشوند را در سه دسته تقسیم‌بندی می‌کنیم:

محیط‌هایی که باید نظافت شوند

این محیط‌ها اکثراً جاهایی هستند که یا به‌صورت روزانه و یا مرتب مورد نظافت قرار بگیرند.

همان‌طور که قبلاً گفته‌شده دستورالعمل‌های نظافتی و نحوه تمیز کردن به‌صورت اصولی بسیار اهمیت دارد که در هر یک از این محیط‌ها باید رعایت شود.

در کار باید همواره به دنبال بهترین راه‌ها برای تمیزی محیط انجام دهیم، راه‌هایی که کارها را سریع‌تر و بهتر انجام شوند.

چند نکته مهم جهت نظافت شرکت

_ در محیط‌های پذیرایی مانند آبدارخانه باید توجه داشت که پس از استفاده از اجاق‌گاز آن را با پاک‌کننده مناسب پاک‌کنید، تمیز کردن آن به‌صورتی که در بازه‌های زمانی کمتر و به‌صورتی که باعث خراشیدگی آن نشود و با وسایل مناسب انجام شود.

_ هنگام جمع‌کردن زباله‌ها، در یخچال را بازکنید و محتویات آن را نگاه کنید، آیا باقی‌مانده غذایی وجود دارد که خراب‌شده است و یا محصولی تاریخ دارد یا خیر…

_ نحوه تمیز کردن لکه‌های داخل یخچال، یک اسفنج و یا پارچه را در آب داغ خیس کنید و توجه کنید آن را بچرخاند که چکه نکند و آن را روی نقطه‌های چسبنده فشار دهید تا پارچه شروع به از دست دادن حرارت کند انقد تکرار کنید تا به‌خوبی پاک شود.

_ برای سرویس‌های بهداشتی محصولات زیادی تولیدشده است که کار را راحت‌تر و بهتر می‌کند متوانید از آن‌ها استفاده کنید، آن‌ها را آزمایش کنید تا محصول مناسب خودتان را پیدا کنید.

_ نحوه تمیز کردن کاشی‌ها، بگذارید تمیزکننده‌ها این کار را انجام بدهند، اجازه بدهید قبل استفاده از برس ها و یا محصولات این‌چنینی مواد برای مدتی بر روی کاشی‌ها باقی بمانند تا به‌خوبی نفوذ کنند سپس بقیه کار انجام دهید.

_ تأثیری را که صرف یک یا دو دقیقه نظم دادن به کوسن‌ها در محل استراحت می‌کنید و صاف کردن اجزای محیط و تا کردن وسایلی که نظمشان به‌هم‌ریخته است را نادیده نگیرید، نظم دادن به مجلات، کتاب‌ها در طول روز ایجاد فضایی با ظاهری بسیار مرتب می‌کند.

_ به جنس مبلمان و صندلی‌ها دقت کنید و محصولات مناسب آن را بخرید تا کمترین آسیب با بیشترین تمیزی را داشته باشید.

_ جارو کردن‌ها، در زمان‌های شلوغ روز که رفت‌وآمد زیاد است و محیط نیاز به جارو دارد، کل دستگاه را به دنبال خود نکشید متوانید از جاروی دستی گرو و غبار را از بین ببرید در کمترین زمان ممکن در مکان‌های پر رفت‌وآمد بچرخید و از سدکردن راه اجتناب کنید.

_ پس از استفاده از وسایل سریع آن‌ها را به‌جای اصلی خود برگردانید، شعار زمین نگذار، کنار بگذار را همواره با خود تکرار کنید و آن را انجام دهید این کار ویروسی است و به همکاران شما می‌رسد و همواره محیط بانظم تر خواهد بود.

تمیز بودن محیط کار و شرکت، چه تأثیری بر ما دارد؟

_ همان‌طور که گفته شد تمیزی در محل کار شما مسری است، این بی‌نظمی مانند دو مینویی در محل کار شما ازنیروی خدمات شما شروع می‌شود سپس به بقیه کارکنان شما می‌رسد و باعث می‌شود کار خود را با بی‌دقتی و بی‌نظمی انجام دهند.

_ بنابراین وقتی ساختمان اداری شما تمیز است، کار اداری کار کیفیت و چه کمیت‌های کار خود را به ناخودآگاه افزایش می‌دهد.

_ بهره‌وری بالا می‌رود، چه در کیفیت کار نظافتچیان چه در وقت آن‌ها

_ نحوه انجام درست‌کارها باعث زیبایی دوچندان محیط ازنظر بصری می‌شود.

_ جلوگیری از اتلاف وقت برای تمام کارکنان برای پیدا کردن وسایل در مجموعه

_ تمیز بودن محیط تأثیر بسزایی در روحیه و انگیزه پرسنل شرکت شما دارد.

_ نظافت و تمیزی مجموعه شما برداشتن یک حس و تجربه خوب برای مهمانان شرکت شما می‌انجامد.

دوره و کلاس آموزشی ویژه نظافتچی

شما می‌توانید از کارگاه‌های حضوری و آموزش‌های تخصصی ما استفاده کنید، آموزش‌های ما با توجه به محیط کار شما و به‌صورت تخصصی تهیه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر بقیه مقالات ما را مطالعه کنید و یا برای آشنایی بیشتر با تیم ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده ومنبع: میهن‌ملل mihanmelal.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *