آموزش آداب پذیرایی از مدیران شرکت و مدیرعامل + ویژه آبدارچی رئیس

اگر می‌خواهید یک آبدارچی و یا پیشخدمت خوب برای سازمان خود باشید مهم است در برخورد با افرادی که به آنان سرویس‌دهی می‌کنید چگونه تعامل و رفتاری برقرار می‌کنید، تقویت مهارت‌های بین فردی مثل ارتباطات قوی و یا صبر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید آنان تجربه خوب و مثبتی از ارائه خدمات شما دارند.

دریافت نظرات خوب و درک نحوه انجام کارها به‌صورت اصولی باعث می‌شود از شغل خود لذت ببرید و خدمات بهتری نیز ارائه کنید.

برای شروع کار در یک سازمان به‌عنوان آبدارچی و یا پیشخدمتی که در به مدیرعامل یا مدیران سرویس خدمات می‌دهد باید نکاتی را رعایت کنید.

یادگیری نکات و آموزش در حوزه خدمات و به همراه آن پیاده کردن و اجرای آن در کار می‌تواند به شما کمک کند تا به یک پیشخدمت ماهر تبدیل شوید که برای کار خود ارزش قائل است و خدمات کارآمد ارائه می‌دهد این همچنین می‌تواند راهی برای افزایش درآمد شما نیز باشد.

وظایف یک روز کاری نیروی آبدارچی مدیران

بسته به قوانین سازمان‌ها ممکن است تعدادی موارد به لیست وظایف کارکنان اضافه شود.

۱) زمان حضور شما در محل کار اهمیت دارد، حتماً باید نیم ساعت قبل از مدیرعامل در مجموعه حضورداشته باشید و کارهای روزانه خود را آغاز کنید.

۲) تمام روشنایی‌ها و سیستم‌های موردنیاز را روشن کنید، قبل از شروع کار حتماً باید تمام روشنایی‌ها مربوط به محیط سازمان سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی و یا دستگاه‌های مورداستفاده در صورت نیاز روشن شوند.

۳) یونیفرم مخصوص کارتان را به تن کنید، چک کردن آراسته بودن و منظم بودن سرکار همچنین توجه به بهداشت فردی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید رعایت شود.

۴)آماده کردن نوشیدنی گرم یا سرد، قبل از حضور مدیران باید با توجه به زمان روز و فصل نوشیدنی را انتخاب کرده و آماده کنیم.

۵) خوشامدگویی گرم، این نکته برای کارکنانی که به‌تازگی این کار را شروع کرده‌اند مؤثرتر و راحت‌تر خواهد بود، استقبال از مدیران با جملاتی درست و لبخندی گرم بسیار مورد اهمیت است.

۶) تقریباً بلافاصله بعد از حضور مدیر در مجموعه باید با نوشیدنی موردعلاقه و مناسب پذیرایی شوند توجه کنید بازه زمانی پذیرایی شما تا حضور مدیر در مجموعه نباید بیشتر از ۵ دقیقه باشد.

۷) فاصله زمانی پذیرایی بعدی بستگی به مدیرعامل دارد، با سؤال کردن و اطلاع داشتن از زمانی که نیاز به پذیرایی با نوشیدنی و غیر نوشیدنی است این کار را انجام دهید، شخصی بودن پذیرایی موقعیتی بسیار متفاوت از جلساتی است که ممکن است برای تعدادی از مدیران برگزار شود.

۸) پرسش درباره خواسته‌های مدیران، پس از انجام پذیرایی در فاصله‌ای از میز بایستید و درباره اینکه چیز دیگری نیاز دارند سؤال کنید.

۹)هنگام خروج از اتاق باید توجه کنید که اگر قبل از ورود درباز بود به همان صورت بازبماند و اگر بسته بود باید پس از خروج ما از اتاق نیز بسته شود.

۱۰) مطمئن شوید در تقسیم زمانتان برای انجام کارها اشتباه نکرده‌اید٬ استفاده از استانداردهای زمانی برای انجام هر کار راندمان کار شمارا بالا می‌برد.

مهارت‌هایی که نیاز است آبدارچی مدیرعامل و کارمندان داشته باشد:

مسئولیت‌های شما به‌عنوان نیروی آبدارچی مدیران

آموزش اصولی و کارآمد برای کارکنان خدمات و پذیرایی

عنصر حیاتی برای داشتن تیمی موفق داشتن نیروهایی با خواهان یادگیری است، افرادی که همواره به دنبال ارتقاء خود هستند به‌صورت کلی باعث پیشرفت در کار شما نیز می‌شوند، پس فراهم کردن بستری برای مشتاق کردن افراد به تلاش برای بهتر شدن در کارشان در هر سمتی که دارند از کارهایی است که سازمان‌ها باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

داشتن آموزشی استاندارد و اختصاص دادن زمانی کافی برای آموزش بسیار می‌تواند برای کل تیم مفید واقع شود.

تیم مدیریت هر سازمان با انتقاد سازنده از کارکنان خود با در نظر گرفتن برنامه‌ای درست برای انجام وظایفشان می‌تواند محیط کار راحتی را برای آنان فراهم کند و آن‌ها را برای کار عالی تشویق کند.

آموزش نیروهای پذیرایی شرکت باید شامل موارد زیر باشد:

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع‌شده باشد، در این مقاله تنها برای شروع به کار و پذیرایی اول یک آبدارچی و یا پیشخدمت مدیران پرداختیم، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر دیگر مقالات ما را مطالعه کنید.

آموزش‌های تخصصی ما در کلاس حضوری یا بسته آموزش غیرحضوری در اختیار پرسنل خدمات قرار می‌گیرد و برای همکاری با تیم ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده و منبع: میهن ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *